تبلیغات
shieh - آداب آمیزش زن و شوهر در کلام رسول الله
shieh
شیعه "پایدار" تا "پای دار"
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من

چرا نباید هنگام آمیزش، سخن گفت ؟

چرا نباید هنگام آمیزش ....



رسول اللّه‏ صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم

- فی وَصِیَّتِهِ لِعَلِیٍّ علیه‏السلام: یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَكَ فی أوَّلِ الشَّهرِ ووَسَطِهِ وآخِرِهِ ؛ فَإِنَّ الجُنونَ وَالجُذامَ وَالخَبَلَ لَیُسرِ عُ إلَیها وإلى وَلَدِها .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَكَ بَعدَ الظُّهرِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَكُما وَلَدٌ فی ذلِكَ الوَقتِ یَكونُ أحوَلَ ، وَالشَّیطانُ یَفرَحُ بِالحَوَلِ فِی الإِنسانِ .
یا عَلِیُّ ، لا تَتَكَلَّم عِندَ الجِماعِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَكُما وَلَدٌ لا یُؤمَنُ أن یَكونَ أخرَسَ ، ولا یَنظُرَنَّ أحَدٌ إلى فَرجِ امرَأَتِهِ ، وَلیَغُضَّ بَصَرَهُ عِندَ الجِماعِ ، فَإِنَّ النَّظَرَ إلَى الفَرجِ یورِثُ العَمى فِی الوَلَدِ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَكَ بِشَهوَةِ امرَأَةِ غَیرِكَ ؛ فَإِنَّی أخشى إن قُضِیَ بَینَكُما وَلَدٌ أن یَكونَ مُخَنَّثا ، أو مُؤَنَّثاً مُخَبَّلاً .
یا عَلِیُّ ، مَن كانَ جُنُبا فِی الفِراشِ مَعَ امرَأَتِهِ فَلا یَقرَاَالقُرآنَ ، فَإِنّی أخشى أن تَنزِلَ عَلَیهِما نارٌ مِنَ السَّماءِ فَتُحرِقَهُما .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَكَ إلاّ ومَعَكَ خِرقَةٌ ومَعَ أهلِكَ خِرقَةٌ ولا تَمسَحا بِخِرقَةٍ واحِدَةٍ فَتَقَعَ الشَّهوَةُ عَلَى الشَّهوَةِ ؛ فَإِنَّ ذلِكَ یُعَقِّبُ العَداوَةَ بَینَكُما ، ثُمَّ یُؤَدّیكُما إلَى الفُرقَةِ وَالطَّلاقِ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَكَ مِن قِیامٍ ؛ فَإِنَّ ذلِكَ مِن فِعلِ الحَمیرِ ، فَإِن قُضِیَ بَینَكُما وَلَدٌ كانَ بَوّالاً فِی الفِراش كَالحَمیرِ البَوّالَةِ فی كُلِّ مَكانٍ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَكَ فی لَیلَةِ الأَضحى ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَكُما وَلَدٌ یَكونُ لَهُ سِتُّ أصابِعَ ، أو أربَعُ أصابِعَ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَكَ تَحتَ شَجَرَةٍ مُثمِرَةٍ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَكُما وَلَدٌ یَكونُ جَلاّداً قَتّالاً ، أو عَریفاً .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَكَ فی وَجهِ الشَّمسِ وتَلَألـُئِها إلاّ أن تُرخِیَ سِترا فَیَستُرَكُما ؛ فَإِنَّهُ أن قُضِیَ بَینَكُما وَلَدٌ لا یَزالُ فی بُؤسٍ وفَقرٍ حَتّى یَموتَ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِعِ امرَأَتَكَ بَینَ الأَذانِ وَالإِقامَةِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَكُما وَلَدٌ یَكونُ حَریصاً عَلى إهراقِ الدِّماءِ .
یا عَلِیُّ : إذا حَمَلَتِ امرَأَتُكَ فَلا تُجامِعها إلاّ وأنتَ عَلى وُضوءٍ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَكُما وَلَدٌ یَكونُ أعمَى القَلبِ بَخیلَ الیَدِ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِع أهلَكَ فِی النِّصفِ مِن شَعبانَ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَكُما وَلَدٌ یَكونُ مَشؤوماً ذا شَأمَةٍ فی وَجهِهِ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِع أهلَكَ فی آخِرِ دَرَجَةٍ مِنهُ إذا بَقِیَ یَومانِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَكُما وَلَدٌ یَكونُ عَشّارا ، أو عَونا لِلظّالِمینَ ویَكونُ هَلاكُ فِئامٍ مِنَ النّاسِ عَلى یَدَیهِ .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِع أهلَكَ عَلى سُقوفِ البُنیانِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَكُما وَلَدٌ یَكونُ مُنافِقاً مُرائِیاً مُبتَدِعا .
یا عَلِیُّ ، إذا خَرَجتَ فی سَفَرٍ فَلا تُجامِع أهلَكَ مِن تِلكَ اللَّیلَةِ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَكُما وَلَدٌ یُنفِقُ مالَهُ فی غَیرِ حَقٍّ ، وقَرَأَ رَسولُ اللّه‏ِ صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم : « إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ كَانُواْ إِخْوَ نَ الشَّیَـطِینِ » .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِع أهلَكَ إذا خَرَجتَ إلى سَفَرٍ مَسیرَةَ ثَلاثَةِ أیّامٍ ولَیالیهِنَّ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَكُما وَلَدٌ یَكونُ عَونا لِكُلِّ ظالِمٍ عَلَیكَ . . .
یا عَلِیُّ ، لا تُجامِع أهلَكَ فی أوَّلِ ساعَةٍ مِنَ اللَّیلِ ؛ فَإِنَّهُ إن قُضِیَ بَینَكُما وَلَدٌ لا یُؤمَنُ أن یَكونَ ساحِرا مُؤثِرا لِلدُّنیا عَلَى الآخِرَةِ .

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم

- در سفارش به امام على علیه‏السلام: اى على! در آغاز ، میان و پایان ماه با همسرت نزدیكى مكن ، كه دیوانگى ، جذام و تباهْ‏مغزى ، بسیار زود به سراغ وى و فرزندش مى‏آید .
اى على! بعد از ظهر با همسرت نزدیكى مكن ؛ چرا كه اگر در آن هنگام ، میانتان فرزندى تقدیر شود ، كژْ چشم خواهد بود و شیطان ، از كژْ چشمى انسان ، شادمان مى‏شود .
اى على! به هنگام آمیزش ، سخن مگوى ؛ چرا كه اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، اطمینانى نیست كه لال نباشد . هم مبادا كسى از شما بر شرمگاه زن خویش بنگرد ؛ بلكه باید به هنگام آمیزش ، دیده فرو هِلَد ؛ چرا كه نگریستن به شرمگاه ، كورى را در فرزند بر جاى مى‏نهد .
اى على! با هوس به زنى غیرِ همسر خود ، با زن خویش آمیزش مكن ؛ زیرا از این بیم دارم كه اگر برایتان فرزندى تقدیر شود ، زنْ‏صفت ، یا ماده و تباهْ مغز باشد .
اى على! هر كس جنب با همسر خویش در بستر باشد ، نباید قرآن بخواند ؛ چه ، از این بیم دارم كه از آسمان ، آتشى بر آنها فرود آید و آنان را بسوزا نَد .
اى على! با همسرت آمیزش مكن ، مگر آن كه هر كدامتان دستمالى داشته باشید . خود را با پارچه‏اى مشترك ، پاك نكنید كه شهوت بر شهوت واقع مى‏شود و این كار ، دشمنى میان شما را در پى مى‏آورد و كارتان را به جدایى و طلاق مى‏كشانَد .
اى على! ایستاده با همسرت نزدیكى مكن ؛ چرا كه این كار ، كارِ خران است ؛ و اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، ادرار كننده در بستر باشد ، چنان كه خران در هر مكانى پیشاب مى‏ریزند .
اى على! در شب عید قربان با همسرت نزدیكى مكن ؛ زیرا اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، شش انگشت یا چهار انگشت خواهد داشت .
اى على! در زیر درختى میوه‏دِه با همسرت آمیزش مكن ؛ چرا كه اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، جلاّد ، قاتل یا عریف خواهد بود .
اى على! در زیر نور خورشید و تابش آن با همسرت نزدیكى مكن ، مگر این كه پرده‏اى آویخته باشى كه شما را مى‏پوشاند ؛ چرا كه اگر میانتان فرزندى تقدیر شود تا پایان عمر در تیره‏بختى و تهى‏دستى خواهد بود .
اى على! میان اذان و اقامه با همسرت نزدیكى مكن ؛ زیرا اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، به خونریزى علاقه‏مند خواهد بود .
اى على! اگر همسرت باردار شد ، با او آمیزش مكن ، مگر آن كه با وضو باشى ؛ زیرا اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، كورْدل و ناخنْ‏خشك خواهد بود .
اى على! در نیمه شعبان با همسرت نزدیكى مكن ، زیرا اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، بدْشگون خواهد بود و نشانى سیاه بر چهره خواهد داشت .
اى على! با همسرت در آخرین روزهاى پاكى و در حالى كه تنها دو روز از او مانده باشد ، نزدیكى مكن ؛ چرا كه اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، عشّار یا یاورِ ستمگران خواهد بود و توده‏هایى از مردم به دست او به كام مرگ خواهند رفت .
اى على! بر پشتِ بام خانه با همسرت نزدیكى مكن ؛ چرا كه اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، منافق ، ریاكار و بدعت‏گذار خواهد بود .
اى على! چون آهنگ سفر كردى ، آن شب با همسرت نزدیكى مكن ؛ چرا كه اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، دارایى خویش را در غیر حق خرج خواهد كرد . (آن‏گاه ، پیامبر صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم این آیه را خواند :) «ولخرج‏ها، برادران شیاطین‏اند» .
اى على! چون روانه سفرى شدى ، تا مسافت سه شبانه روز ره پیمودن ، با همسرت نزدیكى مكن ؛ چرا كه اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، یار هر ستمگرى خواهد بود كه بخواهد به تو ستمى برساند .
اى على! در نخستین ساعت شب ، با همسرت نزدیكى مكن ؛ چرا كه اگر میانتان فرزندى تقدیر شود ، اطمینانى نیست كه ساحر و از آنان كه دنیا را بر آخرت بر مى‏گزیند ، نباشد .

الإسراء : 27 .كتاب من لا یحضره الفقیه ، جلد 3 ، صفحه 552 ، حدیث 4899 ، علل الشرائع ، صفحه 515 ، حدیث 5 ، الاختصاص ، صفحه 132 ، مكارم الأخلاق ، جلد 1 ، صفحه 456 ، حدیث 1552 كلّها عن أبی سعید الخدری ، بحار الأنوار ، جلد 103 ، صفحه 281 ، حدیث 1 ، دانش نامه احادیث پزشكی : 1 / 604 شیخ صدوق رحمه‏الله مى‏گوید: مقصود از این نهى، خواندن سوره‏هاى داراى سجده واجب است، نه غیر آن.عریف ، به معانى مختلفى آمده است ، از جمله : كارگزار قوم ، و آن كه پایین‏تر از رئیس است و یا رئیس قوم . به‏هرحال ، این واژه در عصر صدور روایت ، منصبى دولتى بوده كه مذموم شمرده شده است و در روایتى آمده است : «العرفاء فى النار» (ر. ك: لغت‏نامه دهخدا) .امورى كه در این روایت به‏عنوان حكمتِ نهى از آمیزش جنسى در اوقات یاد شده ، آمده ، به‏نحو اقتضاست ، نه علّت تامّه تا موجب شبهه جبر گردد . همچنین است آنچه كه در روایات بعدى ، درباره زمان مناسب آمیزش جنسى مى‏آید .



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
جمعه 16 بهمن 1394
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی